Docierasz na miejsce upragnionego, zagranicznego urlopu, zorganizowanego przez biuro podróży. Nagle dowiadujesz się, że nie zostaniesz zakwaterowany w komfortowym hotelu przedstawionym na pięknych zdjęciach z folderu informacyjnego. Co możesz zrobić w takiej sytuacji?
W większości wypadków to organizator wycieczki odpowiada za niewykonanie lub niedopełnienie warunków umowy podpisanej
z klientem. Wyjątkiem jest niewykonanie/nienależyte wykonanie spowodowane działaniem siły wyższej, zaniechaniem klienta lub osób trzecich nieuczestniczących w wykonywaniu usługi według umowy- szczególnie jeśli nie można było ich przewidzieć i uniknąć. Przyczyny te nie zwalniają jednak biura podróży od obowiązku udzielenia pomocy swoim klientom w czasie trwania wycieczki.
Reklamacja na usługę
Jeżeli o zmianie hotelu zostaniemy poinformowani już po rozpoczęciu podróży, zwykle nie mamy innego wyjścia, jak zgodzić się na warunki organizatora. Powinniśmy jednak jak najszybciej złożyć pisemne zawiadomienie do pilota wycieczki, co potwierdzi wystąpienie nieprawidłowości. Następnie należy złożyć reklamację, w której wskażemy zaistniałe uchybienia i określimy żądaną kwotę odszkodowania. Reklamację taką należy złożyć najpóźniej do 30 dni od dnia zakończenia podróży. Do pisma takiego warto dołączyć zdjęcia hotelu, w którym nas zakwaterowano i wskazać jak bardzo odbiegał standardem od tego, na który godziliśmy podczas podpisywania umowy.
W terminie 30 dni od dnia otrzymania naszej reklamacji biuro podróży powinno ustosunkować się do niej. W przypadku braku odpowiedzi uważa się reklamację za przyjętą. Odmowa musi wiązać się
z wystosowaniem przez biuro uzasadnienia.