Zmiana warunków wyjazdu- jakie masz prawa?

W przypadku wycieczek z biurem podróży często (zwłaszcza w tzw. wysokim sezonie, w najbardziej popularnych miejscowościach) zdarza się, że organizator zmienia hotel, w którym lokuje swoich klientów lub zupełnie odwołuje wyjazd. Mogą oni dowiedzieć się o tym na kilka dni przed planowanym wyjazdem, a w przypadku zmiany miejsca pobytu- nawet już na miejscu. Niestety zwykle podróżni trafiają do hotelu o gorszym standardzie niż ten, który został przestawiony w ofercie.

Organizator wyjazdu może zmienić istotne warunki umowy przed wyjazdem, jeżeli jest do tego zmuszony z przyczyn niezależnych od siebie (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych). Jeśli dochodzi to takiej konieczności jest on zobowiązany jak najszybciej poinformować o tym klienta. Może on albo przyjąć proponowaną zmianę umowy lub odstąpić od niej.

Jeśli klient zrezygnował z oferty nie godząc się na zmiany, lub jeśli cały wyjazd został odwołany z przyczyn niezależnych od niego- ma prawo wybrać wyjazd zastępczy o tym samym lub wyższym standardzie lub taki o niższym standardzie, ze zwrotem różnicy w cenie. Jeśli żadne z tych rozwiązań nie satysfakcjonuje klienta może on żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich poniesionych środków.

W przypadku odwołania wyjazdu, klient ma prawo domagać się odszkodowania, jeśli wykaże szkodę w związku z niewykonaniem umowy przez biuro podróży, jednak nie zostanie ono uznane, jeżeli było to spowodowane działaniem siły wyższej lub niemożnością zebrania odpowiedniej liczby uczestników o czym organizator powiadomił klienta na piśmie w uzgodnionym terminie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *